torsdag 5 november 2009

Tant November




Tant November kommer, hon gör det varje år. Ett besök hos oss för en månad. Vädra, vädra, säger hon, det skall vädras, och hon öppnar dörrarna och fönstren så att den iskalla nordvinden blåser in. Damma, damma, säger hon, det skall dammas, och ut kastar hon mattorna, slår ihjäl dem och luften blir grå och smutsig.

När allt är rent och kallt och fuktigt, tar Tant November sin väska full av snö, sprider vitt överallt. Trivas, trivas, säger hon, nu trivs vi, men hon menar bara henne själv.



11 kommentarer:

Anonym sa...

obligatoriske fält: skulle ja dyka?

SusuPetal sa...

Gör det, -X-J-.

Eleanor Vatsa sa...

Tant November gör vad hon vill! Hon är tuff!

Famu falsetissa sa...

Jag trivs inte med henne. Hon är så kallblodig.

SusuPetal sa...

Hon är hemsk, Pisara!

Famu, vi kunde väl skicka henne iväg...?

PeterParis sa...

Din favoritmànad, förmodar jag? :-)

SusuPetal sa...

Du känner mig så väl, Peter :)

chrome3d sa...

Tack tack. Det är bra att jag har här i din blog nånting jag kan lita på.

SusuPetal sa...

Hahhah, chrome3d!

John M. Mora sa...

i.like.november

Hon är tuff!

It must be something uplifting!

SusuPetal sa...

John, she's tough it's in English. Aunt November likes to open the windows and bring the cool breeze inside.