söndag 16 september 2007

Leket


Jag älskar honom så mycket. Han är så stor och stark och snygg. Ljust hår, skrattande ögon.
Men han ser inte mig. Han bryr sig inte om mig.

Sången börjar om igen: ”Vi ska se och vi ska titta, vem Tomas tycker om.”

Jag ber, jag önskar, jag är färdig att göra allt, bara han står framför mig när sången slutar. Om det händer, då är det mitt namn alla måste sjunga.
Jag blir den, som Tomas tycker om.

Han stannar framför Melinda. Melinda med gyllene lockar och ängla-ansikte. Melinda, som är sex år, lika gammal som Tomas.

Jag är bara tre år gammal.




16 kommentarer:

Anonym sa...

I varje flicka's barndom finns det åtminstone en Melinda.

SusuPetal sa...

Det är sant, Lillasyrran, tyvärr.

Peter sa...

A andra sidan har man tiden pà sig, när man är tre och är lillasyrra!

SusuPetal sa...

Ja, när Melinda fyller 50, är berättelsens flicka bara 47:))

Anonym sa...

Ja, men då kommer det säkert en annan Melinda i kvinnans liv. Hon är 13 år yngre. Kvinnor blir aldrig kvitt Melindor.

SusuPetal sa...

Eller 30 år yngre, Lillasyrran...

hpy sa...

Eller sa gor dom som jag och tar en ungtupp!

SusuPetal sa...

Det ör en möjlighet, HPY, och inte en dum ide alls!

hpy sa...

Atminstone ar du da tvungen att hanga med.

SusuPetal sa...

Hahhah, det är sant, HPY!

Mick sa...

WOW! I love the way you've tiled this op art drawing and composed this piece. It's always amazing to see what you, at the bottom right, are thinking about! :D

SusuPetal sa...

Well, I'm thinking about what is told in the text, Mick:))

(in case your Swedish has rusted, here's the text in brief in English: It's a story about a 3 year old girl, who is in love with a 6 year old boy, who is in love with a 6 year old girl -the tragedy of love in triangle starts early...)

Peter sa...

Att träffa rätt kvinna eller man är ofta betingat med tur, oavsett i vilken àlder man befinner sig!

SusuPetal sa...

Tur eller otur, Peter:))

hpy sa...

Tur eller otur, men i synnerhet ratt tillfalle. Som sa mycket annat. Den som inte passar oss idag kan vara hur bra som helst for oss imorgon eller i over morgon.

SusuPetal sa...

Och den som passade oss för många år sedan, kanske inte passar idag. Allt kan hända och händer, människor förändrar.