måndag 13 december 2010

Santa Lucia fick jag aldrig vara







10 kommentarer:

hpy sa...

Inte jag heller. Ocksa i skolan var det alltid en flicka som hade sina foraldrar som deltod i skollivet som valdes. Jag minns inte vad det hette (foraldraradet eller lararradet eller skolans vanner eller nagot sadant. Mina var inte med om sadant!)

SusuPetal sa...

HPY, bra att vi har ändå överlevt!

Famu falsetissa sa...

Och inte jag, men tycker om att sjunga med.

SusuPetal sa...

Famu, vi ska alla sjunga tillsammans!

Äijä sa...

I dag kväll såg jag Luciatåget i kyrkan, som jag jobbade som organist.
Flickorna sjöng vackert.

Då gick dom iväg, och jag, en gammal organist-gubbe, och en annan, äldre sjungare-gubbe, började vårt jobb.

Sånt är livet. Vackra unga flickor går i väg och fula gamla gubbar fortsätter.

SusuPetal sa...

Äijä, sånt är livet, men lyckligtvis finns vi här: fula, gamla gummor :)

PeterParis sa...

Inte jag heller! (Däremot stjärngosse!)

SusuPetal sa...

Peter, du skulle säkert ha varit en söt Lucia!

John M. Mora sa...

A most merry V+Christmas, I try wear candles in my head in July. Attracts women as evident in this vid...

I would love to spend Christmas in Europe someday.

All my best. John

SusuPetal sa...

I'm sure you attract women without candles, too!
Happy Holidays, John, maybe you'll spend them some day in Europe!