söndag 20 december 2009

Julfred!





Sköt om dig och de dina. Julfred!




19 kommentarer:

hanne virtauksesta sa...

Jag tycker så mycket om Jussis version fron "..Heliga natten".
Till dig jag shickar sköna tider i väntan..Julen

SusuPetal sa...

Hanne, Jussis röst är underbar, och heliga natten är en vacker sång.
God jul till dig också.

Eleanor Vatsa sa...

Tack detsamma!

SusuPetal sa...

Till dig också, Pisara.

hogrelius sa...

God Jul min vän därborta! Jag och min dotter var över och kollade julmarknaden vid Esplanaden. Mycket fint där men i en bod ville de bjuda på någon slags småfisk som var en enda stora kokt sörja. Usch nej, sa jag. Då är Jussi bättre! Underbar helt enkelt. Gott Nytt År !

Anonym sa...

Susu, your voice is deeper than I expected...

Thank you and have a great holiday. Merry Chrsitmas, based on the song.....bb.j.ohn

SusuPetal sa...

Bosse, hoppas att ni hade annars en rolig resa!

John, in my opinion Jussi Björling sings much more high pitched than me, since he was a tenor, and I'm the ultimate bass :)

Ensio E. sa...

God Jul Susu!

(Björling - på jultiden den bästa man kan ha!)

SusuPetal sa...

Ensio, det var länge sen.

Julfred.

Ensio E. sa...

Tack Susu.

Men så brukar det vara med tiden, den går framåt snabbare än man nånsin skulle tro.

SusuPetal sa...

Nej, Ensio, det gör den inte. Detta år har varit för långt, alldeles för långt.

Ensio E. sa...

Det stämmer väl.

SusuPetal sa...

Det är bra att någonting stämmer, allt annat är så osäkert.

Ensio E. sa...

Hur har Du Susu haft det? En ny bok är ute och allt...

SusuPetal sa...

Att göra böcker är terapi, Ensio. Ganska billig terapi.

Annars är det inte så bra.

Jag drömde om dig i natt. Du jagade mig, du hade en cylinderhatt på huvudet, det hände i viktorianiska England. Tittade en film i går kväll, Sally Lockhart. Hon blev också jagad.

Dags för julfred snart. Det är bra. Jag behöver fred.

Ensio E. sa...

Har inte läst ännu din sista terapibok. Men hoppas det inte är så dåligt, med allt annat?

Jo, jag drömde också: jag jagade kvinnor, först var det Sally Lockhart, men då märkte jag att hon bara hade två ögön. Sen såg jag Dig med fyra, och naturligtvis började jaga Dig. Tyvärr fick jag fast ingendera, ni båda sprang så fort. (Förlåt att jag hade bara hatten på mig, men just kommit från duschen och hade litet bråttom med att börja jaga mänskor.)

Hoppas Du nu under jultiden hinner lyssna på Björling och koppla av ordentligt!

SusuPetal sa...

Du måste träna mera, Ensio. Bli fortare, hoppa högre, längre.

And I told you to leave your hat on.

Trevlig jul.

chrome3d sa...

Glad jultid, Susu. Men jag vet att det kan inte vara glad för dig när det är så mörkt...

SusuPetal sa...

Man kan alltid sova, chrome3.