fredag 11 juli 2008

Sommaren

10 kommentarer:

PeterParis sa...

Something to look at again and remember in November!

SusuPetal sa...

Du har rätt, Peter. Det skall vi göra:)

chrome3d sa...

Tack så mycket. Det var vackert.

SusuPetal sa...

Var så god, chrome3d, sommaren är vacker, ljusröda moln!

hogrelius sa...

Jag bockar djupt för dig och tackar för denna MYCKET fina lilla film !!Så trevligt att få se denna och höra den underbara musiken.Mitt humör blev genast bättre!!

SusuPetal sa...

Tack, Bosse, det var roligt att höra. Jag har varit ute på stugan för några dagar och tog foton där.

Anonym sa...

Jaha, du har samma på svenska... Lueskelen parhaillani muuten kirjaa Euroopan kielipolitiikasta. Ruotsissa on sen mukaan kolme eri alkuperäisvähemmistöä kielellisinä ryhminä. Saamelaiskielet ovt yhtenä ryhmänä, suomi tulee toisena ja meänkieli on luokiteltu omaksi kielekseen. Tornionjokilaaksolaisista ja heidän kulttuuristan yritetään ainakin pitää huolta. Hieno juttu!

SusuPetal sa...

Mukavaa tuon meänkielen tunnustaminen, Lasse.

Anonym sa...

Oj,jag började nästan gråta! Jag längtar alltför mycket för sommaren i mitt barndomnshemn i Nord-Karelen..Det finns ingenting att jämföra med den....Fastän jag skulle vara pä dom ballaste platsen i världen( har inte heller aning vad skulle dom vara egentligen..;))dom skulle inte vinna mitt älskade barndomsby..<3
~Mariza~

SusuPetal sa...

Nostalgin värmer, Mariza.